Isnin, 9 November 2020

AKIBAT SUMPAHAN NENEK ADA MERAPUH DI FB ?

Oleh. Williem Anak Lagau

Sabah. Jangan pandang rendah Sumpahan Berbogel Ibu Atau Nenek hingga mengeluarkan tangisan jika tidak sempat memohon maaf hingga keliang lahad natijahnya Tulah Diwarisi Keturunan sepanjang hayat mala golongan disumpah akan memusuhi seluruh jiran tetangga sekampung jika tidak tunduk kehendak mereka dalam kesilapan.

Ini diakui beberapa bekas bekas WKAN dan KAN serta KETUA KAMPUNG berpengalaman dalam tinjauan kru Media Terkini Borneo bagi mendapat ulasan Kisah Benar berlaku disumpah Ibu atau Nenek dikalangan Orang Asli Sabah dimana natijahnya sampai hari ini meninggalkan kesan cukup dashyat dimata orang sekeliling.

Beberapa Ketua Kampung Veteran yang ditemui mengaku jika Ibu Kandung yang dimaki hamun dan disumpah mati anak dan cucu tanpa sebab dan akhirnya Ibu Kandung membalas Sumpahan Anak dan Cucunya sampai menangis serta mempamerkan kemaluan didepan Anak dan Cucu masa bersumpah Tulah Anak dab Cucu tidak terampun sepanjang keturunan ujar mereka.

Selain dari itu jika anak dan cucu gagal memohon maaf sehingga Ibu meninggal dunia tidak terbayang betapa beratnya  Dosa atau Tulah Ansk dan Cucu terlibat sehingga tidak terkawal tutur kata setiap hari dimata umum umpama seluruh orang sekeliling salah dimata mereka walaupun mereka sendiri yang berlaku salah jelas veteran Ketua Kampung yang ditemui.

Bagi beberapa orang asal Sabah yang ditemui Anak Cucu sumpahan Ibu atau Nenek Kandung mengikut sejarah kisah benar sejak dahulu lagi tidak terampun Tulah atau Dosa mereka sepanjang keturunan malah ada yang tidak bisa kawal percakapan mengaibkan orang tidak bersalah demi membuktikan Tulah Sumpahan dalam diri mereka sebenar.

Apapah Sumpahan Ibu atau Nenek Kandung Mempamerkan kemaluan dengan linangan air mata dahulu menyebabkan ada timbul dalam FB berceramah riwayat hadis hadis nasihat pada individu tertentu tanpa mencerminkan diri tidak kenal sembahyang dalam agama sendiri malah sanggup memusuhi seluruh sekampung mahupun keluarga terdekat jika enggan tunduk dijalan salah mereka sendiri.

Bekas veteran Ketua Kampung dan Orang Tua asal Sabah mengingatkan seluruh Asia yang percaya pada Dosa dan Tulah agar berhati hati tulisan merapuh dalam FB mengaibkan orang tanpa mencerita kisah Anak Cucu disumpah Ibu atau Nenek Kandung terdahulu kini hidup tidak ada kedamaian mahupun ketebangan ungkap mereka. 







Nota. Dilarang membuat ulasan berita atau mempromosi iklan perniagaan didalam akbar ini tanpa kelulusan dari pihak penerbit. Editor 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan