Sabtu, 7 November 2020


 BANTUAN PRIHATIN RAKYAT SESUAI PADA SUAMI 

Oleh. Jasly Dollah 

Dalam menghadapi pandemik Covid 19 masa kini diseluruh negara termasuklah Sarawak dan Sabah belanjawan 2021 perlu mengembalikan pemohon berkelayakan menerusi golongan SUAMI sebagai ketua keluarga dan bukan nya pada isteri dalam zaman Kerajaan Pakatan Harapan Rakyat dahulu.

Golongan suami yang menjadi tunjang ketua keluarga yang terjejas mencari nafkah kehidupan sepanjang serangan Pandemik Covif 19 ini perlu diberi perhatian oleh kerajaan pusat mahupun kerajaan setiap negeri dengan menamakan mereka pemohon Bantuan Prihatin Rakyat termasuklan Akaun Bank Suami yang digunakan tempat memasuk bantuan berkenaan dan bukan akaun Isteri seperti perbuatan kerajaan PH dahulu jelas Martin G. Paulus.

Sehubungan dengan ini kerajaan pusat dan negeri negeri perlu memainkan peranan memulihkan penerima BPR ini seperti Kerajaan BN dahulu yang semua AKAUN BANK SUAMI dipergunakan bagi memasuk wang bantuan tersebut demi melindungi kesihatan isteri yang sentiasa bersama anak anak setiap hari. 











Nota. Dilarang membuat sebarang  ulasan berita atau mengiklankan pelbagai perniagaan tanpa kelulusan dari pihak penerbit. Editor


Tiada ulasan:

Catat Ulasan