Ahad, 8 November 2020

 PEMBERONTAK PEMISAH PAPUA SUKAR DILUMPUHKAN 

Oleh. Huzera Ben 

Kumpulan pemberontak yang bersembunyi sekitar pergunungan Papua dunia melihat kecil apa tak lagi pemerintah Indonesia namun selusur perjuangan mereka terlalu kukuh berani disamping pakar dalam hidup ditengah hutan belantara dan mahir menyamar warga desa yang tidak terlibat langsung kumpulan pemisah.

Kekuatan kumpulan pemisah pemberontak ini bukan senang dikesan didalam hutan berikutan mereka memiliki ketua yang cukup pakar dalam peperangan dan sistem pecahan kelompok kawalan . risikan, bantuan pelbagai bekalan, sumber persenjataan dan peluru semua kumpulan terlibat mempunyai sumber bantuan.

Kekuatan kumpulan terlibat adalah semangat tinggi dalam menuntut hak mereka dengan penuh kebebasan kuasa tanpa cengkaman dari pihak luar menyebabkan kumpulan mereka sering digelar Pejuang Beruang Belantara yang tidak pernah tunduk menyerah walaupun sudah ramai dari mereka yang terkorban ditangan Tentera Nasional Indonesia dan Kepolisian Indonesia ujar pegawaai pemisah yang enggan disebut nama.






Nota. Dilarang membuat catatan ulasan berita serta mempromosikan iklan perniagaan didalam akbar ini tanpa kelulusan pihak penerbit. Editor 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan