Isnin, 29 April 2024

WASPADA JELAJAH SABAH

Oleh. Jusupi Anak Kurdi 

Sabah. Benarkah ramai warga tidak memartabatkan  pemakaian mereka ditempat awam sehingga melanggar orang awam selamba tidak memohon maaf?, ini lah perkara yang wajar diketahui bukan sahaja warga Sabah malah harus dijadikan pedoman warga baru yang melawat negeri Sabah
dari masa kesemasa.

Kemelut sebilangan warga bertudung melaggar orang lain dengan sengaja tanpa memohon maaf, ramai warga yang menjadi langgar sebilangan bertudung juga terkilan golongan terlibat selamba berlalu tanpa memohon sepataan kemaafan.

Bayangkan lah jika semua kisah seumpama tidak disedari warga sekeliling pasti ramai mangsa langgar golongan bertudung mirip orang asing dalam negeri ini, sebagai manusia yang prihatin keatas perbuatan kumpulan kecil bertudung mirip orang asing warga Sabah wajar menjauhi mereka demi keselamatan diri mereka dimasa akan datang.

Dalam konteks pergerakan dinegeri ini semua pelawat harus mengenali yang mana warga asing untuk dijauhi dalam pergerakan mereka, walaupun tidak semua warga asing suka melanggar pejalan kaki golongan pelawat namun ada segelintir dari mereka lebih ganas dari lelaki senegara mereka.






Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan pengurus penyiaran dan pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan