Isnin, 12 Jun 2023

BENARKAH RAMAI NIKAH DISELATAN THAI? 

Oleh. Huzera Ben 

Thailand. Akibat derhaka orang tua ramai gadis menuruti lelaki pilihan sendiri lari bernikah diselatan Thailand tanpa diketahui ibu bapa mereka sendiri sehinggalah beranak masih tidak berdaftar dengan pernikahan kerajaan negara masing masing khususnya Malaysia malah ada yang dilindungi oleh ibu bapa mereka sendiri.

Kes ini terbongkar berikutan lawatan kru Media Terkini di Selatan Thailand bagi merungkai jumlah gadis yang telah bernikah lama dikawasan tersebut namun ramai yang tidak melaporkan perkahwinan mereka disetiap negara masing masing termasuklah dilindungi ibu bapa masing masing. 

Antara yang paling menakutkan ialah golongan yang sengaja dilindungi oleh orang tua masing masing sehingga anak anak sudah besar dilahirkan namun ibu bapa terus mengunci mulut jelas kumpulan yang menikahkan golongan terlibat.

Selain dari itu ada juga yang bernikah dekat sini bertujuan senang meninggalkan sebaik terbeban dengan perkahwinan tanpa mendaftar dinegara asal masing masing tanpa sebarang peluang menuntut dikalangan wanita yang dinikahi mereka  bila kembali kenegara masing masing.





Nota. Dilarang membuat ulasan beriita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan