Sabtu, 2 September 2023

HILANG PEDOMAN RAMAI BURU SANTET 

Oleh. Helary Sukiono 

Jakarta. Kebanyakan warga yang hilang pedoman pertimbangan hidup khususnya cemburu dan hasad dengki melampau akan mengambil jalan muda memburu SANTET bagi mengenakan para orang yang tidak berdosa, pelaku perbuatan seumpama tidak memilih bangsa dan agama demi memuaskan hati cemburu dan hasad dengki mereka keatas setiap orang yang dikehendaki mereka tanpa mengira tempat.

Pelbagai langkah SANTET dijalankan termasuklah menusuk jantung, menabur beras dijalanan, menyiram disepanjang jalan orang dikehendaki dan banyak lagi cara yang pelaku laksanakan bagi mengenakan orang yang mereka kehendaki, kebanyakan mangsa yang disantet akan jatuh samit dengan pelbagai cara yang tidak disedari termasuklah melibat kemalangan diluar jangka namun yang menakutkan adalah penyakit yang tidak boleh dikesan oleh hospital. 

Hanya orang orang yang bertakwa pada Allah swt dan bersandar pada AlQuran akan terhindar dari SANTET walau dengan apa cara sekalipun pelakunya menghantar namun tidak akan membunuh, oleh yang demikian bagi umat Islam perlu bersandar kepada Allah swr serta Al Quraan sebagai pelindung diri dari musuh musuh yang tidak disedari. 




Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Hsrian Kuala Lumpur. Pengarang
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan