Jumaat, 1 September 2023

CHINA DAH TUNJUK TARING 

Oleh. Joupis Anak Lagau


Borneo. Sebahagian Laut China Selatan diperairan Borneo telah dimasuk kedalam peta negara China tahun 2023 namun tidak nampak kelantangan suara penentang kes tersebut di Borneo Sabah sehingga hari ini. 

Isu Pihak berkuasa China memasuk sebahagian lautan china selatan dalam peta mereka khususnya memasuki kawasan negeri Sabah namun sehingga hari ini masih sepi dalam isu tersebut melainkan para pemimpin kerajaan persekutuan. 

Menurut beberapa veteran angkatan bersenjata dinegeri Sabah ada golongan tertentu meniup kebencian pada Malaya dinegeri ini terutama berkaitan parti politik Malaya serta Hari Kemerdekaan, namun golongan terlibat tidak kisah pun nampak para PATI dari negara jiran yang diburu serta ditangkap oleh pihak penguatkuasa sepanjang masa ujar veteran hari ini.

Adalah menjadi kewajiban bersatu hati bagi bermaufakat  memelihara kedaulatan negara serumpun Malaysia berbanding berpuak puak apa tak lagi melebihkan PATI warga negar jiran tertentu,  keutamaan besar adalah menyahkan kehadiran PATI dipelusuk Sabah dari golongan negara jiran tertentu berbanding memusuhi serumpun didalam Malaysia.





Nota. Dilarang membuat ulasan berita dan memuat iklan niaga didalam akbar ini tanpa kelulusan Pengurus Penyiaran dan Pengiklanan Media Terkini Harian Kuala Lumpur. Pengarang



 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan