Ahad, 22 September 2019

 SEMANGAT TINGGI RADU TETAP RADU
Konvensyen UMNO Sabah bukan calang calang suntikan semangat yang disampaikan oleh Tan Sri Datuk Zahid Hamidi Presiden
 Umno yang turut diletak pada seluruh perwakilan agar dapat sampai peringkat ahli ahli Umno dicawangan cawangan termasuk lah mereka yang
setia menyokong Umno agar misi perjuangan terus mantap dan meraih kemenangan dalam pilihan raya kali ke 15 akan datang, selain dari amanat Tan Sri Datuk Zahid Hamidi Datuk Seri Bung Mokthar Raden Pengurusi Umno Sabah turut memberi amanat terhadap semua ahli Umno bersatu tanpa bermusuhan sesama sendiri demi menawan semula tampok kerajaan sebagai telus membela seluruh rakyat tanpa mengira suku kaum dan agama yang memberi sokongan undi dalam pilihan raya ke 15.
Dalam konvensyen Umno kali ini semangat semua ahli jelas melihat penuh semangat menaik semula Bandera Umno mempamerkan kekuatan mereka hasil permaufakatan dikalangan parti pembangkang seperti MCA, PAS dan mana mana juga parti pembangkang yang benar benar jujur dan iklas bersama Umno menawan undi seluruh rakyat Malaysia kearah mengembalikan kuasa dalam kerajaan Malaysia selepas pru ke 15.
Amanat kedua dua pemimpin tersebut haruslah digerak kepada seluruh ahli Umno dan rakyat jelata disetiap kawasan kampung, taman perumahan supaya suntikan semangat Umno kini benar benar diterima oleh seluruh rakyat Sabah dan Nalaysia amnya.
Berdasarkan gandingan pemimpin Umno yang lama dan baru di Sabah Datuk Seri Bung Mokthar Raden yang juga Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Haji Yakub Khan, Datuk Raimie Unggi, Datuk Jainab DSP Ahmad Ayed serta ketua ketua bahagian seluruh Sabah tidak bermasaalah meraih sokongan undi pilihan raya jika mereka benar benar mendampingi seluruh rakyat Sabah penuh maufakat.
Kehaduran kru media terkini dimajlis konvensyen Umno Sabah Jasly Dollah, Huzera Ben, Williem Anak Lagau bagai ada dikalangan ahli ahli Umno yang hadir bagai tidak tenang melihat mereka sebagai pemerhati, mujur lah orang kuat media terkini Tuan Arman Karim dikenali Datuk Seri Bung Mokthar Raden, Datuk Haji Yakub Khan bagi memberi kebebasan membuat liputan dimajlis tersebut dimana Tan Sri Zahid Hamidi dengan senyum berseloroh mengusik Tuan Arman Karim sebaik turun dari pentas selepas merasmikan konvensyen Umno Sabah dengan mengurut lembut perut orang kuat media bagai kenalan lama. Oleh. Huzera Ben, Williem Anak Lagau

Tiada ulasan:

Catat Ulasan