Jumaat, 13 September 2019

 Berita Ringkas
YANG DIPOHON TAK LULUS
Oleh. Norzaitie Kirwan
Kuala Lumpur. Semua pihak perlu peka dengan surat permohonan pihak penganjur berjumlah 1,000 namun pihak berkuasa masa kini hanya meluluskan 150 sahaja namun masih ada yang menafikan surat rasmi pihak penganjur dengan pelbagai helah namun rakyat Malaysia maha melihat apa sebenarnya berlaku dalam konteks ini.
Satu satu yang mengembalikan keamanan adalah keimanan dan kesabaran sehingga pilihan raya ke 15 pasti akan muncul kuasa pangkah rakyat siapa yang benar ujar mereka yang ditemui dalam kes tersebut.

MPKK SABAH BELUM PENUH DILANTIK?
Sabah. Isu MPKK yang baru 83.7 peratus menerima watikah perlantikan masa kini masih ditunggu oleh semua perkampungan yang belum ada MPKK masa kini setelah lebih setahun kerajaan negeri memegang tampuk kerajaan sampai kehari ini, malah pembayaran elaun RM17,666.000 kepada penjawat MPKK juga mampu mendorong mereka bertugas mendampingi seluruh rakyat dalam tanggongjawab memastikan keseluruhan mereka yang bermasaalah dan bukan sekadar menunggu gaji elaun agar merealisasikan harapan kerajaan membasmikan taraf kemiskinan rakyat cara menyeluruh dalam jangkamasa panjang.
Sehingga kehari ini jumlah MPKK yang mendapat watikah perlantikan berjumlah 2, 388 buah kampung yang memegang jawatan tersebut dinegeri Sabah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan