Isnin, 12 November 2018

Oleh. Basron Kirwan
ISU PENGANUT ISLAM KELUAR AGAMA WAJAR DIPANTAU
Kuala Lumpur. Berdasarkan kepada perlembagaan Malaysia yang mengesahkan Islam merupakan Ugama rasmi dalam negara ini sewajarnya setiap negeri harus berkerja keras bagi memantau kejadian serupa, malah sumber maklumat melaporkan terdapat orang Islam meninggalkan Islam secara senyap akibat perkhawinan dan rawatan perubatan orang sakit namun tidak ada rekod data disetiap kerajaan negeri khususnya pihak berkuasa agama Islam.
Bagi masyarakat Islam yang kurang memahami langkah yang perlu diambil dalam perkara ini dalam Malaysia boleh berikthiar menghubungi Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia En. Musa Awang demi memelihara martabat agama Islam jelas rakyat yang keciwa melihat penganut Islam menukar kepada agama lain.


TIGA BAKAL CALON PM SINGAPORE?
Oleh. Bujie Tukarang
Singapore. Bahang persaingan merebut jawatan Perdana Menteri sudah mula terasa dinegara ini berikutan desas desus tiga penyandang menteri penuh bakal bertanding dalam pemilihan Perdana Menteri, antaranya Menteri Perdagangan Dan Perusahan En. Chan Chun Sing, Menteri Pendidikan Ong Ye Kuang dan Mentwri Kewangan En. Huang Swee Kuat masing masing cuba bersaing merebut jawatan tersebut ujar penduduk dekat sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan