Sabtu, 17 November 2018

Isu laman SESAWANG yang memaparkan kertas ini perlu disiasat pihak berkuasa tempatan memandangkan golongan terlibat sesuka hati memaparkan bahan siaran tanpa fakta yang sahih sehingga menjadi perbualan hangat diceruk tempat setiap hari, malah setiap penyebar ini juga seharusnya merujuk pihak jabatan terlibat termasuklah parti yang empunya logo sebelum menyebarkan dalam facebok tanpa sempadan agar tidak merunsingkan warga Sabah yang tergolong cepat terpedaya dengan maklumat yang meragukan terutama penduduk luar bandar.
Dalam kes ini media juga dihujani pelbagai pertanyaan berkaitan namun sumber JPN Sabah yang dihubungi menafikan malah sesiapa yang menerima borang seumpama boleh mengheret pengedar borang kepada pihak berkuasa tempatan sebagai siasatan lanjut, semu yang diperoleh dalam laman sesawang juga perlu ditapis lebih terperinci agar tidak terpedaya dengan maklumat palsu dibumi Sabah dan Malaysia amnya apa tak lagi melibatkan sensetiviti kaum dinegeri ini.
Semua pendedahan borang seumpama tidak ada oengesahan dari kerajaan negeri mahupun persekutuan dan rakyat Sabah harus menghukum oerbuatan penyebar kes seumpama. Pengarang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan