Selasa, 25 Ogos 2020

 RAKYAT PERLU PEMIMPIN YANG TERIMA SUARA MEREKA
Oleh. Basron Kirwan
Sabah. Rakyat negeri ini perlu menolak golongan pemimpin yang melobi menjadi calon dalam pilihan raya namun semasa rakyat mendail telipon mereka bukan sahaja dimatikan malah dijawab nanti saya telipon semula tanpa menerima cadangan rakyat jelata terlebih dahulu demi kepentingan masyarakat setempat.
Demikian suara orang asal Sabah dalam tinjauan media terkini menjelang pilihan raya negeri yang dijadual 26 September 2020 akan datang, malah ramai pemimpin parti politik parti parti tempatan Sabah yang melobi menjadi calon namun sukar menjawab panggilan rakyat pengundi apa tak lagi jika rakyat menyuarakan sesuatu yang membabitkan kepentingan masyarakat setempat tegas mereka.
Dalam tinjauan media bersama penduduk yang berdaftar sebagai pengundi ada kebenaran aduan mereka beberapa pemimpin yang berusaha menjadi calon tidak menjawab panggilan rakyat mereka.
KRU AKBAR yang membantu rakyat pengundi juga tidak dilayan dan tidak dikenali golongan melobi menjadi calon dalam prn Sabah akan datang.
Kebanyakan orang asal Sabah ketika ditanya mengaku sebilangan pemimpin UMNO, BERSATU, PAS, PBRS masih melayan rakyat jelata yang menghubungi mereka.
Apapun langkah kanan politik hanya akan dapat dilihat selepas 12 September 2020 siapa yang duduk bersama rakyat bagi meraih undi.









Nota. Dilarang menulis sebarang ulasan didalam akbar ini tanpa kebenaran dari pihak penerbit. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan