Ahad, 30 Ogos 2020

 DUA PARTI BERTANDING PRN SENDIRIAN
Oleh. Jopis Anak Lagau
Sabah. Presiden Parti Cinta Sabah Datuk Seri Anifah Aman memaklumkan bakal bertanding mencukupi kerusi bagi membentuk kerajaan negeri pada pilihan raya 26 September 2020.
Demikian juga dengan Datuk Francis Goh dilaporkan sama meramal bakal bertanding cukup kerusi membentuk kerajaan negeri Sabah dengan Parti Gagasan Rakyat Sabah pada pilihan raya kali ini antara saingan Barisan Nasional GBS dengan PAS dan Bersatu disamping parti lawan dengan Pakatan Harapan bersama UPKO DAN WARISAN.
Jika kedua dua parti antara PARTI CINTA SABAH dan PARTI GAGASAN RAKYAT SABAH meneruskan tekad bertanding kerusi cukup membentuk kerajaan Sabah rakyat negeri ini bakal memilih empat parti utama antara UMNO, PBS, STAR, PBRS, PAS, BERSATU, MCA, MIC, SAPP dalam gabungan maufakat nasional manakala WARISAN, UPKO, PARTI KEADILAN RAKYAT, DAP dan AMANAH  akan bertarung empat penjuru tidak termasuk lain lain parti mahupun calon BEBAS.
Sehingga kini belum banyak program pemimpin menemui rakyat jelata memandangkan mereka sedang menanti senarai agihan calon yang dipertandingkan  bagi kompenan yang ada permaufakatan dalam parti parti mereka berkecuali parti yang bertanding secara bersendirian pada prn akan datang.









Nota. Dilarang mencatat sebarang ulasan dalam akbar ini tanpa kelulusan dari pihak penerbit. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan