Ahad, 29 Disember 2019

BN BANYAK SENARAI CALON KIMANIS
Oleh. Williem Anak Lagau
Kimanis. Pengurusi UMNO Sabah Dato' Sri Bung Mokthar Raden akan mengumumkan calon dalam PRK Parlimen Kimanis pada 1 Januari 2020 sempana tahun baru kelak, pengundi Parlimen Kimanis kini tidak sabar menanti siapa calon UMNO BN sebagai bakal ahli Parlimen yang menentang Calon Warisan sekutu PH dimana sumber maklumat rakyat jelata Kimanis masih berteka teki sokongan mereka sebelum diumumkan calon jelas warga setempat.
Masyarakat pengundi Kimanis juga berharap Bung Mokthar Raden boleh berbincang akhir dengan semua Presiden Parti STAR, PBS, SAPP, MCA, MIC dan PAS ada kesefakatan pembangkang jelas dihati seluruh hati rakyat Kimanis, bagi Warisan yang disokong PH dari DAP, PKR, BERSATU, UPKO dan AMANAH dilaporkan siap menggerak lebih 6,000 petugas jentera berkempen pelusuk Kimanis bagi merebut kerusi tersebut dari UMNO BN dengan penuh harapan pengundi Kimanis menyokong mereka.
Apapun kekuatan kempen Parlimen Kimanis antara Pembangkang dan Kerajaan PH Warisan hanya rakyat pengundi setempat yang memilihnya.

PELIHARA PEMAKANAN BERSIH
Semua lapisan rakyat asli Sabah seharusnya lebih meneliti penjual makanan dan minuman tepi jalan masa kini yang tumbuh bagai cendawan, ada yang hairan penjual cukup lengkap berpakaian kemas bertudung liput namun makanan dipamer tidak bertutup sepanjang masa berjualan dipercayai budaya dari negara jiran yang kerap bergolak lupa kebersihan. Oleh Helary Sukiono

Tiada ulasan:

Catat Ulasan