Ahad, 15 Disember 2019

SIMBOL SEKADAR KENANGAN
Oleh. Williem Anak Lagau
Sabah. Pelbagai isu yang tular dalam FB dan WATSHAP GROUP masa kini sekadar ditonton oleh anak watan dalam negeri ini dengan menahan kesedihan diraut wajah masing masing, sebaliknya mereka langsung tidak berani bersuara apa tak lagi menepis segala yang dihebahkan pihak luar negeri dan negara amnya semua membisu bahasa dan hanya bergantung PARTI PARTI POLITIK BERTINDAK namun entah sampai bila mampu diselesaikan mengikut perundangan.
Luahan Wak Surno mendedahkan kemelut sebilangan warga asli Sabah melihat gelagat dalam FB Bandera dibakar, tanah air diambil menerusi slogan, etnik kecil di anggap dari luar dan banyak lagi sehingga warga anak negeri umpama hilang taring masing masing ujar beliau.
Dalam tinjauan media terkini ramai yang suka menyebarkan klon FB menerusi watshap group masa kini supaya tidak terdedah pihak berkuasa, sebaliknya golongan penyebar bahan dalam FB langsung tak mahu ditemui apa tak lagi dminta membuat ulasan tetap menutup talian mereka sehingga beberapa jelas  beliau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan