Jumaat, 22 Februari 2019

 PESARA TENTERA DARAT ADA KEKECIWAAN
Sabah. Segelintir bekas Tentera Darat dalam negeri ini ada seribu kesalan berikutan terdapat ahli politik dan masyarakat awam yang berkemampuan membantu menyuntik modal atau peluang urusniaga dan pekerjaan bagai tidak mengenali golongan pesara terlibat, kebanyakan pesara Tentera Darat yang ditemui mendakwa mereka bukan meminta sedekah namun memohon meminta peluang sokongan perniagaan yang bersesuaian diceburi termasuklah kerja seperti ketukangan atau jaga sebagai memperolehi wang halal.
Sebaliknya setiap tahun orang politik atau individu peniaga serta masyarakat berkemampuan bagai membelakangkan golongan bekas bekas Tentera Darat dimasa mereka memerlukan pelbagai sokongan dalam semua aspek demi meneruskan kehidupan keluarga mereka dengan sempurna,  namun sehingga tahun 2019 ini syarikat gedung kaum Tionghua lebih suka menggaji warga asing yang ada dalam Sabah berbanding bekas bekas Tentera Darat tanpa alasan munasabah sehingga mengeciwakan bekas Tentera yang menganggur. Oleh Jasly Anak Lagau

MELIHAT POKOK INI SEMEMANGNYA GANJIL DAN CANTIK WARNA DAUN NYA JIKA DIPERHATIKAN DARI JAUH. TIDAK DAPAT DIPASTIKAN JENAMA POKOK TERSEBUT DENGAN HARUM SEMERBAK JELAS MASYARAKAT TUARAN YANG DITEMUI.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan