Jumaat, 8 Februari 2019

Oleh.  Basron Kirwan
ISU WARGA PHILIFINA MEMBAKAR MIRIP JALUR NEGARA SIRIUS
Kuala Lumpur. Perbuatan rakyat Philifina membakar kertas berwarna jalur Bandera Malaysia adalah perbuatan yang tidak dapat dimaafkan oleh bekas bekas pejuang pertahanan negara Malaysia, malah sebilangan dari mereka yang masih kuat dan sihat memberi amaran agar jangan cuba jolok sarang tebuan kelak diri sendiri bakal binasa apa tak lagi bermain api kecuali mereka yang pengecut sahaja golongan terlibat boleh persendakan.
Dalam pakaian pembakar bandera bagaikan orang yang warak agama tidak sesuai dengan perbuatan yang dilakukan oleh kumpulan terlibat dan ianya wajib diambil tindakan oleh kerajaan Pilifina demi menjaga hubungan dengan kerajaan negara serantau,  jika perbuatan serupa dibiarkan tanpa tindakan kelab penaja pejuang keselamatan negara Malaysia Sarawak dan Sabah sedia memberi kata dua kepada kumpulan dalam gambar terlibat sahaja walau dimana mereka berada demi maruah negara Malaysia berdaulat.
Ratusan ribu rakyat Pilifina berkerja dalam negara Malaysia khususnya Sabah tanpa diusik oleh pemerintah negara ini asalkan dokumen lengkap berpuluh tahun lalu,  kini sekumpulan kecil ini cuba membakar jalur bamdera Malaysia bagaikan mereka ini berkuasa lebih besar dari dunia tanpa mengambil kira rakyat mereka yang cari makan dipelusuk negara ini ujar kelab penaja tersebut.

DIPELUSUK SABAH ratusan ribu rakyat Philifina berkerja cari makan dengan senang tanpa gangguan dari pihak berkuasa dalam negeri ini. Telah sampai masanya kerajaan Sabah dan pemimpin parti politik bersuara dengan kejadian serupa tanpa tunduk tekanan dan perbuatan biadap orang mereka diluar  negara Malaysia ujar penaja kelab tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan