Selasa, 11 Disember 2018

 BERITA RINGKAS
Oleh. Bujie Tukarag
Sabah. Warna warni pemimpin tertinggi UMNO dan beberapa pemimpin Bahagian UMNO dalam negeri ini istihar keluar dari Parti UMNO namun setiap Cawangan masih teguh disamping jawatankuasa bahagian turut masih berjuang membela masa depan parti berkenaan.

 Kunjungan peneraju Media Terkini Malaysia dan kru jurugambar utama tidak dikenali para pemimpin UMNO terlibat melainkan Datuk Masidi Manjun, Datuk Sairin Karno yang sempat bersalaman kru Media Terkini. Sememangnya ramai yang mengistihar keluar dari Parti UMNO namun peringkat cawangan tidak ada jumlah ahli yang keluar bersama dalam UMNO yang mengfambarkan kemungkinan ahli ahli UMNO diperingkat Cawangan mampu memperkasakan semula kekuatan UMNO disetiap Bahagian dalam seluruh negeri Sabah terang para pemerhati parti politik tempatan Sabah.
Bagi ahli ahli UMNO diperingkat Cawangan mereka menganggap langkah kanan para pemimpin UMNO Sabah keluar parti  tidak menggambarkan kelemahan perjuangan mereka memandangkan ahli ahli ini lah yang mengundi bagi mengangkat para pemimpin Bahagian serta Adun Adun dan Ahli Ahli Parlimen UMNO amnya sehingga tahun 2018 ini ujar mereka yang ditemui.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan