Rabu, 20 Jun 2018

ISU PEMERIKSAAN DILAPANGAN TERBANG TIDAK HARUS DIPERTIKAI
Oleh. Pesara Keselamatan
Sabah. Pemimpin Kerajaan Negeri seharusnya memahami prosuder pemeriksaan keselamatan disetiap pintu masuk dalam negeri demi keselamatan dalam pelbagai sudut tanpa mempertikaikan sesuka hati mengikut acuan politik apa tak lagi semua petugas diberi tanggongjawab merupakan memiliki garis panduan yang ditetapkan tanpa bertindak sesuka hati,  jika kakitangan dalam pemeriksaan pintu masuk leka atau lalai menjalankan tugas bukan cara menghebahkan dalam akbar bercetak kes terlibat malah lebih baik dirujuk kepada ketua jabatan mengikut format yang ditetapkan oleh jabatan berkenaan agar pantas ditangani bersama demi nama baik kerajaan negeri Sabah setiap masa tanpa sebarang keraguan pihak pelancung dari dalam dan luar negara.
Demikian pendedahan A. Paulih seorang pesara Angkatan Bersenjata Malaysia sebagai menjelaskan perkara Pemeriksaan Pintu Masuk Lapangan Terbang Kota Kinabalu yang dilaporkan berbaris panjang dalam masa masa tertentu pemeriksaan masuk keluar dalam negeri yang dibangkitkan pemimpin kerajaan Sabah hari ini 18 June 2018, jika pemimpin kerajaan Sabah ingin tahu prosuder pemeriksaan keselamatan disetiap pintu masuk negeri negeri dalam negara Malaysia seharusnya memahami garis panduan setiap Jabatan penguatkuasaan yang berperanan mengawal setiap ketibaan golongan pelancong dari dalam dan luar negeri, serta apa juga pasukan yang menjalankan tugas dalam apa juga keadaan tanpa orang politik cepat melatah dengan situasi di Airport Kota Kinabalu.
Mari saling berkerjasama dan bantu membantu bagi memperbaiki keadaan tanpa membidas mana mana pihak agar membentuk nama baik bukan lah nama tidak baik dimata pelancong dalam jangkamasa panjang. GAMBAR DISIAR SEKADAR HIASAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan