Jumaat, 11 Januari 2019

 SOROTAN SEMASA
Oleh. Norzairie Kirwan
Sebut sahaja menyanyi sambil mengharapkan wang derma banyak orang muda dinegeri Sabah dengan badan sihat dan gempal sanggup jelajah dipelusuk tamu dan pasar malam sebagai langkah mencari nafkah kehidupan, pekerjaan serupa tak perlu lesen perniagaan atau modal permulaan dimana ianya sekadar mengeluarkan suara nyanyian pasti orang akan hulur wang ringgit berbanding dengan syarikat perniagaan yang berlesen bukan senang orang dalam negeri ini memberi sokongan.

Suatu ketika dahulu
 peniaga ubat ini laris mendapat pelanggan dan pernah berjumpa dengan pengiklanan akbar ini semasa bercetak kertas, kini penjual ubat ini bukan sahaja susah ditemui malah sumber maklumat beliau jarang sudah menjelajah menjual ubat ditamu tamu mingguan jelas orang ramai.


Berita tergempar
Seorang penganggor dari Semananjung Malaysia yang cuba mencuri bersama rakan dikawasan kilang berhampiran Jalan Timbok Simpangan Telipok dijatuhi hukuman penjara selama 7 bulan di Mahkamah Kota Kinabalu beberapa hari lalu. Kini pesalah ditahan di Penjara Kepayan Kota Kinabalu Sabah jelas jurucakap mahkamah yang ditemui.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan