Sabtu, 26 Januari 2019

 BN PERTAHAN PARLIMEN CAMERON HILAND
Oleh.  Basron Kirwan
Orang asli membuktikan kesetiaan mereka terhadap bangsa sendiri apabila calon BN Ramli Mohd.  Nor dikalangan orang asli menewaskan tiga calon pencabarnya dikerusi Parlimen Cameron Hiland dengan majoriti 3,238 undi,  calon Pakatan Harapan M. Manogaran mendapat 8,800 undi,  Bebas Sallehudin Ab Talib memperolehi 314 undi manakala Bebas Wong Seng Yee sekadar mendapat undi 276 undi berbanding BN 12,038 undi yang kini menjadi pembangkang diparlimen malaysia.
Kenpen disaat akhir M. Manogaran dipuji para penyokong beliau mampu meraih undj terbesar disamping tidak menyedari pada saat membuang undi M. Manogaran melawat pusat pengundian memakai baju bertulis Pakatan Harapan sehingga diarah keluar dari pusat pengundian,  pada saat memilih pemimpin kuasa yang paling besar ialah rakyat jelata yang membuang undi dan bukan pemimpin yang berkedudukan tinggi apa tak lagi golongan ahli parti yang lantabg bersuara setinggi langit namun bertemu rakyat jelata tidak memiliki kemesraan yang didambakan oleh rakyat warga desa ujar para pengundi setempat.
BN kini mampu membuktikan dalam kedudukan mereka sebagai parti pembangkang rakyat dalam negara ini masih mempe
rcayai halatuju perjuangan kepimpinan parti tersebut walaupun diuji kekalahan pada PRU ke 14 yang lepas namun semangat di Cameron Hailand mampu memulihkan perjuangan mereka,  kerajaan PH pula perlu mengkaji pemilihan calon dalam menghadapi pilihan raya akan datang dengan mendengar suara rakyat jelata yang mengundi dikawasan pilihan raya terlibat memandangkan sesiapa juga calon yang dipilih harus diterima oleh rakyat setempat secara menyeluruh dan bukan disokong orang orang kuat parti politik sahaja.
Diharap Ahli Parlimen Cameron Hailand yang baru Ramli Mohd.  Nor dapat memberi bakti kepada seluruh rakyat kawasan Parlimen tersebut sepanjang penggal beliau memegang ahli parlimen setempat, media terkini sebelum ini yang menyiarkan suara suara bekas polis dan bekas tentera meramalkan jika bekas bekas polis dan tentera membantu Ramli dalam kempen senyap tidak mustahil beliau bakal menang menjadi Ahli Parlimen di Cameron Hailand kini sudah tercaoai dan diharap bekas polis dan bekas tentera Malaysia tidak dilupakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan