Isnin, 28 Mei 2018

 RENCANA KHAS
JANGAN KERANA MULUT PRASARANA TERCICIR?
Sabah. Perhimpunan HARUS di Tambunan baru baru ini membuktikan YAB Datuk Dr. Jeffery G. Kitingan mampu memupuk perpaduan masyarakat dalam Parlimen Keningau dan Sabah amnya, bukan sahaja suara beliau didengari malah menjadi tarikan negara negara serantau yang menghadiri perhimpunan HARUS sebagai suara solideriti rakyat tanpa mengira keturunan dalam negeri ini bagi menuntut beberapa perkara yang termaktub dalam agenda 63 terutama yang tidak mampu menghadapi ujian dan cabaran getir bagi melindungi hak hak rakyat asli dalam negeri Sabah jelas penyokong HARUS.
Penyokong HARUS Sabah juga tidak menafikan ramai yang bijak bercakap dalam FACEBOK sehingga sanggup mencaci rakan dan sahabat sendiri namun kampung mereka terus mundur dalam lebih 60 tahun merdeka,  malah terbaru laman sesawang Sabah GROUP KAMPUNG ? cuba mencaci penyiaran akbar impian HARUS yakni media terkini milik Azom Productions House Malaysia namun mereka (pihak berkenaan) silap memandangkan akbar media terkini telah berusia 21 tahun yang menjadi bahan bacaan tanpa sempadan tegas penyokong HARUS Sabah.
LIHAT LAH JALAN RAYA INI 60 TAHUN MASIH INI RUPANYA NAMUN SEGELINTIR PENGGUNANYA BERCAKAP MENCACI ORANG LAIN NOMBOR SATU NAMUN KEPERLUAN UMUM TERABAI.
Oleh. Basron Kirwan/Jasly Dollah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan