Jumaat, 18 Mei 2018

BERITA RINGAKS
DEMI RAKYAT MEREKA RELA PEMBANGKANG
Sabah. Ahli Dewan Undangan Negeri yang mendapat kemenangan dari undian rakyat jelata seharusnya bertekad bersatu bersama pengundi dan bukan memburu jawatan semata mata dengan membelakang undian rakyat dari kompenan BN dahulu, yang anehnya selepas diundi rakyat bersama kompenan BN sebilangan orang politik sanggup meninggalkan perjuangan yang diberi mandat oleh rakyat jelata menyertai parti yang ditentang habis habisan dalam pilihan raya seperti dalam istilah perang mulut yang bersungguh sungguh membela rakyat pengundi.
Selepas pilihan raya BN pusat tumbang Sabah peroleh 29 kerusi ini lah masanya orang yang mahu jawatan menikam dari belakang dengan meninggalkan BN demi bersama musuh politik sebelum pilihan raya walaupun dilaungkan oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad pemimpin dan menteri dari BN tidak akan diterima dalam pakatan harapan apa tak lagi mendapat jawatan dalam kabenit sedangkan parti Warisan rakan pakatan garapan membentuk kerajaan daripada para wakil rakyat UMNO, UPKO dan PBRS jelas pengundi PBS yang setia. Oleh. Basron Kirwan


TIGA TOKOH DATUK SERI PANGLIMA HAJI HAJIJIH HAJI MOHD. NOOR UMNO SULAMAN DATUK DR. JEFFERY KITINGAN DARI STAR DUN TAMBUNAN serta DATUK JONISTON BONGKUAI ADUN KIULU TURUT BERTAHAN SEBAGAI WAKIL RAKYAT DUN TAMPARULI DATUK JAHID JAHEM.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan