Isnin, 7 Mei 2018


BERSAMA KITA DALAM BN SELURUH SEPANGGAR Oleh. Basron Kirwan/Jopis Anak Lagau
Sabah. BN mampu membela rakyat negeri ini jika diberi peluang memenangi PRU ke 14 walaupun pembelaan tersebut secara berperingkat peringkat berdasarkan kepada kewibawaan para pemimpin bawahan yang diberi tanggongjawab mengurus segala permasaalahan diperingkat kampung kampung dalam tanggongjawab masing masing, banyak parti pembangkang dalam negeri ini sekadar memburu kemenangan sebagai wakil rakyat namun tidak jelas perjuangan mereka membela sebenar kepentingan seluruh rakyat jelata khususnya kawasan luar bandar melainkan mengimpikan jawatan wakil rakyat jika disokong rakyat jelata.
Malah sejak beberapa hari lepas telah banyak rakyat jelata yang meninggalkan parti pembangkang bagi kembali kepangguan BN tanpa diakui oleh parti pembangkang terutama melibatkan ratusan orang yang meninggalkan mereka.
Antara yang terbaru meninggalkan parti pembangkang ialah kumpulan Martin Molubi  (Gambar Diatas Siaran) dari PDM Kolam Air yang menyokong calon BN Parlimen Sepanggar serta calon BN Dun Inanam jelas mereka.
BN telah mencalonkan Datuk Johnny Goh dikerusi Dun Inanam dan Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan bagi kerusi Parlimen Sepanggar berhadapan dengan beberapa calon parti pembangkang yang mengimpikan kedudukan wakil rakyat namun menghulur bantuan pada orang susah jauh sekali.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan