Jumaat, 21 September 2018

 GAMBAR SEKADAR HIASAN WANITA CANTIK.
Oleh. Basron Kirwan
Indonesia. Tips badan cantik walaupun dalam usia lanjut merupakan satu kemestian lelaki dinegara berkenaan sejak sekian lama, tidak hairan lah ramai dikalangan wanita negara berkenaan senang mendapat jodoh diluar negara mereka memandangkan para wanita setempat lebih mengutamakan penjagaan tubuh badan mereka sentiasa cantik dan menarik perhatian setiap lelaki namun tips utama wanita negara tersebut adalah sopan santun muda mesra dan tidak sombong walau dengan sesiapapun bertembung dengan mereka.
Kini wanita dalam Malaysia baru mula meniru penjagaan bentuk tubuh kecantikan para wanita Indonesia namun ramai yang beranggapan sudah terlambat apa tak lagi segelintir gadis gadis dalam negara ini (Malaysia) tidak meninggalkan kesombongan, ego, memilih lelaki berjawatan tinggi tanpa menilai lelaki berjiwa mulia, tekad berusaha disamping berjiwa besar merubah corak kehidupan secara berperingkat namun ditepis juga berbanding lelaki sedia berjawatan dan kaya raya terus diburu segelintir gadis dalam Malaysia jauh berbeza dengan gadis Indonesia.
Antara pendedahan beberapa gadis dan jejaka kedua negara semasa tinjauan kru Media Terkini bagi merungkai Tips Kecantikan dikaca mata Jejaka kedua dua negara berhubung daya tarikan wanita cantik tanpa mengira usia dalam kedua dua negara sehingga kegari ini.
Pendedahan ini sekadar renungan dan tidak ada unsur menjatuhkan imej wanita kedua dua negara Indonesia dan Malaysia melainkan mahu berusaha menseimbangkan daya kesopanan dan kesedarhanaan serta kemuliaan hati wanita dalam dua negara tersebut demi jangkamasa panjang tegas masyarakat yang ditemui.


Keberanian golongan pelajar dinegara barat cuba merompak Kapal Terbang sehingga tertangkap pihak berkuasa dan kini masih dalam tahanan untuk siasatan lanjut, bak kata orang sepandai pandai tupai melompat jika tersilap langkah akhirnya jatuh ketanah juga dan ini lah nasib cubaan pencuri golongan pelajar yang telah memalukan status para pelajar sekolah tinggi.




Ini lah lambang yang menjadi simbol sebenar agenda MA 63 diperolehi dibumi kenyelang Sarawak sebagai memperingati bukan calang calang pemeliharaan mereka dengan sejarah MA 63 tanpa ada kuasa menggugat melainkan perbincangan meja bulat antara Malaya, Sarawak dan Sabah tegas warga bumi kenyalang Sarawak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan