Khamis, 27 September 2018

 RINGKASAN BERITA
Oleh Jasly Anak Dollah
Kuala Lumpur. BERSATU dibubarkan oleh Rose berdasarkan pelbagai perlanggaran undang undang kecil parti yang tidak lagi boleh diperbaiki dalam apa juga cara dalam teraju kerajaan PH cara terakhir membubar agar boleh ditubuh teraju BERSATU yang baru dinegeri Sembilan jelas Tan Sri Muhyiddin Yassin Presiden Parti Bersatu. Menurut sumber maklumat yang sahih penubuhan semula seluruh bahagian dan cawangan Bersatu Negeri Sembilan akan diketuai oleh Tan Sri Dr. Rais Yatim sehingga didaftarkan semula oleh Jabatan Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Parti PAS akan meletak calon bagi menentang Datuk Seri Anuar Ibrahim di PD tegas Presiden PAS hari ini.


Isu perlanggaran Kereta Api di Kota Kinabalu berpunca penutup Gate Jalan Raya tidak ditutup semasa Kereta Api berjalan melintasi landasan yang juga jalan raya laluan kenderaan awam.

Kesungguhan wanita muda memilih pasangan suami tua dan matang harus dicontohi jika mahu rumahtangga berkekalan ujar beberapa ibu bapa Borneo yang ditemui.



Isu Kad Pengenalan palsu yang sering digunakan oleh rakyat Philipin di Malaysia masih terus berlaku walaupun pelbagai penguatkuasaan undang undang dibuat, ini jelas masih ada orang yang sanggup menjadi dalang orang tengah membantu mengurus Kad Pengenalan palsu demi kepentingan peribadi apa tak lagi dikalangan wanita cantik seperti yang mendapat hukuman setimpal oleh pihak mahkamah hari ini. Muka cantik tetapi memegang Kad Pengenalan orang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan