Rabu, 26 September 2018

CORETAN BERITA PENDEK
Oleh. Williem Anak Lagau
Kuala Lumpur. Bagaimana kesihatan seseorang suri rumah yang sentiasa berlatih mengangkat Tong Gas setiap hari dengan nada lemah lembut serta naluri seorang wanita penuh keibuan, tidak mungkin ramai wanita tua atau muda mampu melakukan senaman seumpama apa tak lagi mahu membentuk kesihatan yang lebih sempurna dalam jangkamasa panjang.

Wanita yang memelihara peradaban serta kesopanan pertuturan menghadapi pelbagai lapisan masyarakat tanpa mengira suku kaum dan pegangan agama akan sentiasa dihormati disamping memberi contoh teladan terbaik kepada generasi akan datang.

Persefahaman Umno dan Pas kearah perpaduan bangsa Melayu boleh menggugat sesiapa pun parti lawan jika benar telus sampai keperingkat akar umbi khususnya rakyat jelata diseluruh jajahan Malaya, namun bagi Sarawak dan Sabah mungkin perkongsian tersebut sukar mempengaruhi rakyat berbilang suku kau serta pegangan agama jika Umno dan Pas tidak berkongsi permaufakatan dengan parti parti tempatan Sabah dalam Gabungan Sabah serta Gabungan Sabah Bersatu demi menyatukan warga Sabah dengan melaksanakan MA 63 jika orang Sabah bersatu memberi kemenangan GS dan GSB pada PRU ke 15 akan datang dibawah rakan kongsi Umno BN dan Pas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan