Ahad, 6 September 2020

 RAMAI TERKEJUT TUNTUTAN STAR ?
Oleh. Jaitos Dumiri
Sabah. Parti Solideriti Tanah Airku menggempa
rkan pelbagai parti gabungan Bersatu Sabah berserta rakan UMNO, PAS, MCA, BERSATU dan MIC berikutan pengumuman bertanding antara 15 hingga 18 kerusi Dun Sabah pada prn 26 Septenber 2020.
Antara yang terkejut ialah rakan penyokong PBS, PBRS, SAPP  yang UMNO, BERSATU, MCA, PAS MIC yang belum ada pengumuman semua rakan seperjuangan parti STAR sudah mendahului 15 hingga 18 kerusi hari ini.
Penyokong Maufakat Nasional dan Perikatan Nasional mencadangkan semua pucuk pimpinan parti meneliti diperingkat rakyat jelata sejauh manakah kemampuan sokongan bagi memenangi kerusi yang boleh dimenangi memandangkan penentu kemenangan rakyat jelata yang keluar mengundi jelas penyokong MN dan PN.
Rakyat Sabah yang ditemui yakin pembahagian kerusi dalam PRN kali ini perlu pandangan suara rakyat akar umbi demi memenangi kerusi yang ditandingi memandangkan akar umbi tahu parti mana yang terkuat dan bukan semata mata berpandukan pemimpin bahagian atau ketua ketua cawangan parti yang melapor kekuatan mereka sedangkan setiap pengundi dikampung dan perumahan masing masing tidak pernah mereka temui jekas Martin J. Paulus pada Media Terkini di Kota Kinabalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan