Isnin, 28 September 2020

 KOMBINASI GANDINGAN MANTAP SABAH 

Oleh. Jopis Anak Lagau 

Sabah. Gandingan UMNO, STAR, BERSATU, PAS, PBS, SAPP, MCA dan PBS berjaya menewaskan PH, UPKO dan WARISAN dalam prn 26 September 2020.  

Kemenangan ini membuktikan rakyat Sabah jelas mahukan pertukaran kerajaan dan peneraju Ketua Menteri Sabah demi mentabdir negeri kearah yang lebih terbaik.

Pengumuman Tuan Yang Terutama Yang Diprttua Negeri Sabah Tun Juhar Haji Mahiruddin melantik Datuk Seri Panglima Hajijih Haji Mohd. Noor sebagai Ketua Menteri Sabah yang baharu mendapat sokongan daripada Datuk Seri Bung Mokthar Radin Pengurusi BN Sabah, Datuk Dr. Jeffery G. Kitingan Presiden Parti Star Sabah, Datuk Jahid Jahem Setiausaha Agong Parti Bersatu Sabah penuh kesefakatan tidak berbelah bahagi seperti yang tersebar dalam viral tidak bertanggongjawab beberapa hari lepas.

Sehingga berita ini ditulis belum ada sebarang pengumuman senarai nama jawatan timbalan ketua menteri seperti yang diviralkan golongan cyber net sebagai mensensasikan bahan bahan sebaran yang banyak mengelirukan rakyat berbilang kaum dipelusuk negeri Sabah. 




 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan