Isnin, 14 September 2020

PENGUNDI HORMATI CALON LDP DARAU
Oleh. Gifkir Aming
Sabah. Masyarakat Sino Dusun menyokong dan memuji sikap ramah mesra tanpa memilih suku kaum dan agama calon Parti LDP Dun Darau Sumali @ Marino Ahmad yang aktif berjalan menemui seluruh rakyat  setiap hari kelapangan sejak sekian lama tanpa bermusim,  malah pembawaan calon seumpama boleh diangkat menjadi wakil rakyat oleh seluruh pengundi Dun Darau sebulat suara agar rakyat setempat senang  berurusan sebaik dipilih menjadi wakil rakyat bagi tempoh lima tahun akan datang walaupun berbeza bangsa dan agama bagi seluruh pengundi setempat.
Demikian suara masyarakat sino kadazan yang diketuai Yap Kuek Yin dalam perjumpaan dengan Sumali @ Marino Ahmad calon LDP  Dun Darau dekat sini hari ini, malah etnik sino kadazan Parlimen Sepanggar yang menaungi Dun Darau tidak menduga calon orang Islam prihatin menemui mereka yang tergolong warga emas berlainan bangsa dan agama mempamerkan satu tanggongjawab terhadap setiap rakyat jelata jelas mereka.
Kumpulan sino kadazan ini juga sangat terharu dengan kemesraan rombongan calon Parti LDP Dun Darau sedia berjumpa dengan mereka walau sementara sahaja malah calon pertama kali dalam politik mereka temui sebagai warga emas.
Turut hadir dalam perjumpaan yang tidak diduga ini ialah kru kumpulan kakitangan akbar serta jurugambar dan ketua pengarang kumpulan dan pengarah urusan media terkini Malaysia berpusat di Semananjung Malaysia yang meninjau prn negeri Sabah.









Nota. Dilarang membuat ulasan dalam akbar ini tanpa mendapat kelulusan pihak penerbit.  Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan