Sabtu, 12 September 2020

 Berita Ringkas
Oleh Huzera Ben
Telaviv dikejutkan pengedaran ganja dari udara golongan Israel yang mahu memusnahkan golongan generasi muda mudi umat Islam dari kemantapan minda dan ketabahan diri menentang penindasan yahudi terhadap memperjuangkan agama Islam yang digeruni negara negara kuasa besar.
Mampukah masyarakat di Asia Tenggara bermaufakat mempertahankan kemakmuran dan berjuang menidak pengaruh ganja dan dadah yang merasuki minda muda mudi beragama dan berakhlak agar muda dipimpin oleh warga asing yang cuba mendapat suaka perlindungan didalam negara negara Islam berpengaruh jelas aktivis Plastine yang ditemui.
Oleh. Gifkir Aming
Sabah. Kempen pilihan raya negeri ke 15 dinegeri ini telah bermula sebaik selesai penamaan calon hari ini walaupun ramai rakyat jelata orang asal Sabah terpinggir bagai tidak dilayan sebilangan calon bertanding seolah olah mereka yakin menang dengan pertarungan sengit didalam setiap kerusi dun yang dipertandingkan.
Kru media terkini mendapat aduan rakyat bahawa jika calon calon hertanding tidak menemui rakyat jelata diluar bandar jangan ingat undi rakyat menyebelahi calon yang sombong memilih rakyat ditandingi tegas mereka.
Sabah sudah merdeka 57 tahun lalu bersama Malaysia disamping bertukar ganti berulangkali pemimpin wakil rakyat mahupun pegawai kerajaan Sabah namun Jalan Raya 600 meter pun tak mampu buat kini rakyat Sabah mencabar buktikan ketulusan menjadi wakil rakyat jika benar prihatin masaalah rakyat luar bandar ujar mereka.






Nota. Dilarang membuat ulasan dalam akbar ini tanpa kelulusan dari pihak penerbit. Editor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan