Ahad, 20 Oktober 2019

Oleh. Norzaitie Kirwan
SEBAR FITNAH GUNA FB DIPANTAU
Telipok. warga kampung Kebayau Tamalang sedang memantau perbuatan individu menyebarkan fitnah menuduh penduduk kampung tersebut menggunakan ilmu hitam walaupun tuduhan terlibat tidak wujud dikampung Kebayau Tamalang, perbuatan tersebut dilakukan oleh individu perempuan yang tidak memiliki ketetapan kependudukan kampung tersebut berdasarkan simpati orang kampung namun masih tidak berasa untung dengan bantuan orang kampung sampai hari ini.
Tuduhan menggunakan Ilmu Hitam adalah terlalu berat dan jika didapati berulangkali mengikut adat tanah syarikat perkampungan Kebayau boleh diusir dari kampung tersebut,  kru media dimaklumkan penyebar fitnah terlibat bersama keluarganya telah pun diberi notis amaran oleh Pengurusi Tanah Syarikat Kampung bersama Ketua Kampung dan Pengurusi MPKK agar menghentikan permusuhan pada penduduk kampung namun masih lagi mengguna FB bagi menyebar fitnah tidak benar jelas warga Kg. Kebayau Tamalang.
Pembaca FB diMalaysia perlu berhati hati dengan perkara menuduh mengguna Ilmu Hitam pada orang berpegang Al Quran supaya menolak tuduhan seumpama apa tak lagi golongan terlibat tidak tahu ajaran Islam walaupun beragama Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan