Sabtu, 23 Mac 2019

 Sorotan Seminggu
Oleh. Jopis Anak Lagau
DUN RANTAU SIAPA MENANG
Pembuangan undi Dun Rantau pada 13 April 2019 merupakan satu pertarungan meraih undi sokongan rakyat jelata berdaftar sebagai pemilih dikawasan tersebut, namun tidak dinafikan kekuatan kedua dua calon dalam pilihan raya tersebut dimana ia bergantung kepada calon calon yang berkempen meraih undi dikalangan masyarakat Melayu, Cina dan India diseluruh Dun Rantau pasti calon memiliki kemahiran meraih sokongan pengundi.
Menurut sumber rakyat jelata yang berdaftar sebagai pemilih calon yang berbaik semua etnik di Dun Rantau pasti mampu diundi lebih banyak apa tak lagi prihatin dan pemurah,  sebaliknya calon yang berperwatakan berkala pasti bakal diberi pengajaran secukupnya dikalangan para pengundi yang masak dengan telatah calon berbaik cara bermusim dikawasan Dun Rantau jelas pengundi setempat ujar mereka.

Sabah. Rakyat asing dalam negeri ini terlalu banyak keistimewaan nya berikutan semua jenis perniagaan boleh mereka ceburi setiap hari sama seperti kaum bumiputera tempatan sejak beberapa bulan yang lalu, ini turut diakui oleh beberapa warga tempatan serta warga asing sebagai keseimbangan sumber pendapatan dimana perniagaan mereka seiring bersaing kearah kemajuan jangka panjang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan