Selasa, 26 Mac 2019

Projek ini adalah Pan Borneo yang direalisasikan oleh zaman kerajaan BN demi menaiktaraf perhubungan jalan raya keseluruhan rakyat dalam negeri Sabah dan sarawak, selain dari itu kerajaan BN juga telah mewujudkan bantuan rakyat satu malaysia demi mengimbangi  kehidupan warga berpendapatan rendah bagi masyarakat anak negeri dipelusuk Sabah dibawa bayu.
Dalam penggambaran media di Kota Kinabalu keluhan rakyat asli anak negeri ramai yang telah hilang kelayakan menerima Bantuan BRIM walaupun sekadar berpendapatan RM500.00 sebulan selepas kerajaan Sabah diterajui kerajaan baru kumpulan pakatan harapan jelas rakyat yang ditemui.
Kedudukan  jalan raya Pan Borneo juga ramai syarikat lama kehilangan projek setelah ditukar syarikat kontraktor baru menurut sumber maklumat beberapa sub kontraktor dahulu yang ditukar Min Kontraktor dengan sistem pemberian kontrak kecil yang lain.
Diharap kerajaan Sabah yang baharu ini dapat mengembalikan kelayakan anak negeri Sabah walaupun dilaporkan ada yang berkeluarga dengan rakyat asing yang sah dokumen nya menduduki negeri Sabah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan