Rabu, 13 Mac 2019

Oleh.  Norzairie Kirwan
JANGAN JOLOK SARANG TEBUAN
Kuala Lumpur. Isu permaufakatan Umno dan Pas merupakan parti politik yang condong memperjuangkan masyarakat bumiputera namun bukan berkempen untuk agama Islam yang wajar diketepikan oleh orang orang politik bukan beragama Islam, sebaliknya jika ada jolokan mengapi apikan istilah perang dikalangan bukan Islam serahkan siasatan seumpama kepada pihak jabatan Polis terlebih dahulu sehingga ianya tidak mampu diselasaikan jangka panjang baru lah boleh disambut oleh pemimpin dan rakyat dalam kapasiti perjuangan mempertahankan bangsa dan agama daripada dicemari bukan penganut Islam.
J. Haibrey Abdullah bekas anggota keselamatan yang kini menjadi warden dalam syarikat dikawasan Kuala Lumpur memberitahu media terkini bahawa orang politik jangan main isu agama jika tidak mampu mempertahankan kedaulatan dan keamanan negara, anak jati Sarawak tidak suka bercakap celupar namun jika sengaja dijolok isu agama bergantung pada keputusan  Polis mampu dihentikan atau diserah kaedah cara lain baru tahu langkah disusun ujar beliau penuh sinis.
Apapun kita serah pada Polis dahulu bagi menyiasat mengguris hati umat islam dikalangan orang orang politik bukan Islam sedangkan Islam tidak pernah menyentuh agama lain setiap hari, Islam merupakan agama terbaik sentiasa amalan terbaik seluruh lapisan masyarakat berbilang bangsa namun jangan sesekali cuba jolok sarang tebuan yang tidak pernah mengganggu kita ujar beliau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan