Isnin, 19 Februari 2018

Oleh. Jopis Anak Lagau
PASUKAN KESELAMATAN MENGAWAL SABAH DARI PATI TANPA HENTI
(PEMIMPIN PEMBANGKANG SABAH DIAM MEMBISU)
Sabah. Pasukan Polis Merin berjaya menahan dipercayai Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) dalam sebuah Bot Laju tanpa Plat Pendaftaran di Perairan Tinagat dari Tawau menuju ke Semporna  jam 10.30 pagi ahad lepas, dalam kes kes pencerobohan PATI rakyat Filipina memasuki Sabah tanpa sebarang dokumen tidak ada sebarang suara para pemimpin parti politik pembangkang Sabah memuji usaha pasukan keselamatan membenteras PATI berkenaan melainkan asyik mahu menumbangkan BN sebagai kerajaan Sabah dan Malaysia amnya.
Dalam usaha Datuk Seri Zahid Hamidi Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri memastikan keselamatan Sabah sentiasa terpelihara menerusi pelbagai kaedah pemantauan keselamatan perairan Sabah sebilangan pemimpin pembangkang Sabah bagai membisu tanpa berterima kasih tanah air mereka sukar ditembusi PATI, ini diakui bekas Perajurit Sabah J. Namid Abdullah sebagai menegur segelintir pemimpin parti pembangkang yang sentiasa membidas pemimpin parti kompenan BN yang sentiasa berkerja untuk rakyat berbanding sebilangan pemimpin parti pembangkang yang menghulur derma RM50.00 untuk rakyat jelata yang susah sekalipun tidak mampu melainkan mahu khidmat kerja rakyat secara percuma meraih sokongan disetiap perkampungan dalam Sabah jelas beliau.
J. Namid Abdullah berharap agar golongan pemimpin parti pembangkang yang kedekut sangat dengan rakyat jelata yang memerlukan supaya menginsafi diri agar lebih pengasih menghulur bantuan kewangan pada rakyat jelata yang memerlukan, jika menunggu menang undi menjadi wakil rakyat baru menghulur derma pada rakyat bermakna golongan terlibat sekadar memburu jawatan bergaji  dan cukup tempoh mendapat kemudahan pencen sebagai wakil rakyat apa tak lagi berjaya menjawat timbalan menteri atau menteri penuh dalam negeri Sabah katanya.
BERBAKTI LAH PADA RAKYAT JELATA  TANPA BERKIRA PULUHAN RINGGIT KEPADA SELURUH   NEGERI SABAH.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan