Ahad, 11 Februari 2018

Oleh. Noor Abdullah
AMUKAN ORANG MUDA MASIH DISIASAT
Indonesia. Perbuatan amukan dilaporkan masih dalam siasatan pihak Keselamatan negara tersebut dan setakat berita ini ditulis ianya tidak dikaitkan dengan kumpulan pengganas yang kerap dimainkan oleh penyebar maklumat tidak shahih, malah masyarakat negara serantau dimaklumkan tidak perlu gusar dengan kejadian tersebut memandangkan ianya terpencil dan masih dalam keadaan terkawal tanpa unsur rangkaian yang merangkumi luar negara tambahan pihak pelaku sudah dalam tahanan pihak Polis negara berkenaan.
Bagi negara besar seperti Indonesia kejadian seumpama tidak menghairankan tambahan pula dengan pelbagai pegangan majhab keagamaan atau amalan ilmu kehidupan yang terlalu banyak mengakibatkan lingkaran perasaan membara tidak terkawal, natijah dengan perbuatan diri yang amat keterlaluan akhirnya memudaratkan orang lain yan tidak berdosa tanpa disedari pelaku sehingga memerangkap diri mereka sendiri dalam kancah berlaku salah mengikut kepada setiap perundangan  keselamatan negara ujar masyarakat setempat yang ditemui.
BIAR LAH KITA SESAMA MANUSIA BERBUAT BAIK DALAM MENITI KERJAYA DAN KEHIDUPAN SEHARIAN AGAR TERBINA PERPADUAN UTUH DAN HARMONI SETIAP MASA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan