Khamis, 27 Oktober 2016

Oleh. Jasly Dol
Tajuk. AWAS TERJUN POLITIK CARI MAKAN?
Sabah. Ramai penduduk tempatan keciwa dengan wujudnya ahli ahli politik dalam negeri ini sekadar cari makan sendiri berbanding membela rakyat sebenar seperti laungan mereka dengan mendahulukan rakyat,  ada juga sesetengah ahli politik yang suka bercakap besar namun segalnya  cuma pemanis hati dan mulut sahaja tanpa kenyataan apa tak lagi turun padang bagi melihat sebenar pelbagai masaalah warga desa walaupun berkemampuan.
Kebanyakan ahli ahli parti politik baru dalam Sabah kurang mendekati penduduk luar bandar akibat tidak memiliki kemampuan membantu orang orang kampung memandangkan idaman mereka adalah jawatan petibadi, hujah politik sebilangan pemimpin baru dalam parti politik hanya lah sekadar minta simpati serta sokongan rakyat dalam kawasan yang mereka wakili demi mencapai kemenangan menggantikan pemimpin kerajaan  yang sudah sedia memberi bakti pada rakyat.
Pendedahan En. Gunfusiad Abdullah seorang ahli politik veteran semasa bertemu media-terkini-sabah.blogspot.com sebagai mengulas pelbagai hujah sebilangan muka baru dalam beberapa parti politik tempatan Sabah sejak beberapa minggu yang lepas, bayangkan lah ada sebilangan kecil menjadi ketua bahagian dalam parti pembangkang yang baru gagal membantu keperluan penduduk didalam tanggongjawab mereka apa tak lagi jika berlaku sesuatu sudah pasti tak mampu dibela sekelip mata tegasnya.
Media yang turut melakukan tinjauan seluruh Sabah masih mendapati rakyat jelata perlukan pemimpin yang boleh membantu keperluan mereka dan bukan sekadar menabur janji manis tanpa bergula, ada juga sumber parti pembabgkang Sabah mendakwa tidak sepakat bagi menentang kepimpinan parti kompenen BN yang masih komited membela rakyat jelata walau dimana juga berada tetap pelbagai bantuan disampaikan sebagai tunjang kerajaan jelas Mr. Gunfusiad Abdullah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan