Ahad, 23 Oktober 2016

Oleh. Jasly Dol
SABAH DISANA SINI
Pantai Timur. Beberapa pemerhati politik mendedahkan beberapa parti tempatan aktif mendekati rakyat tempatan bagi meraih sokongan dalam pembentukan cawangan cawangan parti mereka, golongan tokoh tokoh parti baru juga sedang berusaha mencari ahli ahli baru Mereka sebagai memperkasa setiap cawangan sebagai persediaan bagi menghadapi pilihan raya ke 14 datang dengan impian kemenangan.
Kota Kinabalu. Masyarakat bumiputera dan rakyat tempatan masih rasa curiga dengan kebanjiran penghuni kota yang amat meragukan berikutan tidak mematuhi bahasa Malaysia apa tak lagi pelbagai perbuatan tidak senonoh golongan terlibat tiap hari, antaranya berniaga rokok rokok seludup pelbagai jenis ikan kering yang meragukan termasuklah CD pelbagai jenis juga dijual tanpa rasa takut pada undang undang yang menghalang semua kegiatan seumpama dilakukan namun tak kisah bagi golongan terlibat.
PANTAI BARAT. Beberapa parti politik tempatan Sabah giat memperkasa perjuangan mereka dengan hasrat mahu menumbangkan kerajaan BN demi masa depan tanah air Sabah serta masyarakat asli yang menduduki tanah air sejak sekian lama, mampukah mereka merealisasikan agenda perjuangan mereka dengan sokongan semua lapisan masyarakat dalam negeri ini menerusi proses pilihan raya akan datang atau BN akan kejal menjadi pilihan penduduk asli Sabah?, hanya undi rakyat mampu menentukan kes seumpama ujar penduduk tempatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan